Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008

Ταυτοποίηση πελατών Ασφαλιστικού πρακτορείου

Όλη τη "περιουσία" ενός ασφαλιστικού πράκτορα θα μπορούσε κανείς να τη συνοψίσει σε μία λέξη:
Π Ε Λ Α Τ Ο Λ Ο Γ Ι Ο
  • Πόσοι και ποιοι πελάτες μου έχουν συμβόλαιο αυτοκινήτου και δεν έχουν κάλυψη Φυσικών φαινομένων?
  • Πόσοι και ποιοι πελάτες μου έχουν συμβόλαιο πυρός χωρίς κάλυψη περιεχομένου?
  • Πόσοι και ποιοι πελάτες μου έχουν συμβόλαια αυτοκινήτου και πυρός αλλά όχι Ζωής?
Οι παραπάνω είναι ερωτήσεις που πρέπει να μπορεί να απαντήσει ο ασφαλιστικός πράκτορας εάν θέλει  να παραμείνει ανταγωνιστικός και εντός αγοράς. Η εφαρμογή Διαχείρισης Ασφαλιστικού πρακτορείου, έρχεται να απαντήσει ακριβώς σε αυτό το πρόβλημα μέσα από 2 διαδικασίες
  1. Ομαδοποίηση πελατών μέσω της αυτόματης καθημερινής φόρτισης των στοιχείων του πράκτορα Η εφαρμογή "αποφασίζει" κατά την καθημερινή αυτόματη φόρτιση των στοιχείων με μηχανογραφικά κριτήρια (ταύτιση ονοματεπώνυμου, ΑΦΜ, Δ/νσης κλπ) πότε δύο εγγραφές αναφέρονται στο ίδιο πρόσωπο (ταυτοπροσωπία). Με τον τρόπο αυτό εμφανίζεται ο πελάτης με δύο ή περισσότερα συμβόλαια που πραγματικά έχει αντί να εμφανίζεται ο ίδιος πελάτης με τα ίδια στοιχεία μία φορά για κάθε συμβόλαιο
  2. Λειτουργία "Ταυτοποίηση Πελατών" μέσα από την εφαρμογή Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου η εφαρμογή δεν μπορεί να διακρίνει εάν δύο εγγραφές αναφέρονται στον ίδιο πελάτη (ταυτοπροσωπία) (πχ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ και ΠΑΠΑΔ/ΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ) Σε αυτή την περίπτωση ο χρήστης μπορεί να "σημαδέψει" ποιον από τους 2 πελάτες θέλει να κρατήσει όπως επίσης και να εμπλουτίσει τα στοιχεία αυτού. Έτσι θα υπάρχει πλέον ένας πελάτης στον οποίο θα φαίνονται όλα τα συμβόλαια και με τα πλήρη στοιχεία
Με αυτές τις διαδικασίες ο πράκτορας έχει στη διάθεσή του ένα αξιόπιστο, ενημερωμένο και πλήρες έτοιμο για χρήση πελατολόγιο

Πληρωμή αποδείξεων με Χρήματα του Πρακτορείου

Είναι συνηθισμένο το φαινόμενο, όταν πρόκειται για κάποιον καλό πελάτη ή όταν έχουμε ανανεωτήρια άλλων εταιριών -πλην της Εθν.Ασφαλιστικής-, να αποδίδουμε τα χρήματα αυτά στην Ασφ. εταιρία με προσωπική πίστωση και στη συνέχεια είτε να τα περιμένουμε από τον πελάτη, είτε να μας τα πιστώνει η ασφ. εταιρία στην επόμενη εκκαθάριση, εάν στο μεταξύ το συμβόλαιο ακυρωθεί.
Στην εφαρμογή Διαχείρισης Ασφαλιστικού Πρακτορείου, η παραπάνω διαδικασία υλοποιείται ως εξής:
  • Επιλέγουμε ως Τρόπο Πληρωμής του Ανανεωτηρίου "Χρήματα του Πρακτορείου"
  • Σημειώνουμε την ημερομηνία που θα αποδοθεί αυτό το ανανεωτήριο
    (Προφανώς τα χρήματα ο πράκτορας τα καταβάλλει την ημέρα της κατάθεσης του ποσού στον λογαριασμό της Ασφ.εταιρείας
Αυτό το ανανεωτήριο πλέον έχει μεταφερθεί στα "Αποδοθέντα" ΑΛΛΑ πλέον έχει παραμείνει και στα "Ανείσπρακτα", αφού ο πράκτορας θα ακολουθήσει όλη την κλασική διαδικασία για να εισπράξει το ποσό.
Έτσι αυτή η απόδειξη χρεώνεται κανονικά σε εισπράκτορα, εισπράττεται με κάποιο από τους διαθέσιμους τρόπους πληρωμής (μετρητά, επιταγή κλπ) και περιλαμβάνεται στο "Κλείσιμο Ταμείου" κάποιας ημερομηνίας.
Στη συνέχεια, η απόδειξη αυτή ΔΕΝ μεταφέρεται στα "Προς Απόδοση" (αφού έχει ήδη αποδοθεί) ΑΛΛΑ μεταφέρεται κατευθείαν σε νέο Status
Σε περίπτωση που το ανανεωτήριο ακυρωθεί από τον πελάτη, τότε στην εικόνα με τα "Ανείσπρακτα" θα έχουμε:
  • Το Ανανεωτήριο με το θετικό ποσό που απαιτούσαμε από τον πελάτη
  • Την πράξη ακύρωσης που μας έχει έρθει από την Ασφ. εταιρεία
Σε αυτή την περίπτωση κάνουμε τα εξής:
  • Σημαδεύουμε το Ανανεωτήριο "Προς Επιστροφή"
  • Σημαδεύουμε την Πράξη Ακύρωσης "Προς Συμψηφισμό" όπου και μεταφέρεται αυτόματα στα "Προς Απόδοση" μειώνοντας έτσι το ποσό που θα πρέπει να αποδόσουμε την επόμενη φορά στην ασφ. εταιρεία

Ορόσημα & Παραδοτέα στην Διαχείριση Έργων


Ορόσημα (Milestones)
Ορόσημο είναι ένα σημείο ελέγχου της προόδου του Έργου.
Είναι δυνατόν να συνδέεται με κάποια Παραδοτέα:

  • Ολοκλήρωση τεύχους προδιαγραφών,
  • Ολοκλήρωση/Παράδοση της 1ης έκδοσης του λογισμικού,
  • Παράδοση σε λειτουργία ενός συγκοινωνιακού κόμβου.

Είναι όμως δυνατόν να αντιστοιχεί σε κάτι αφηρημένο:

  • Λειτουργία του δικτυακού κόμβου επί ένα μήνα, χωρίς προβλήματα.
  • Επίτευξη ποσοστού 90% ικανοποιημένων πελατών
Οπως ένα Ορόσημο μπορεί να αντιστοιχεί ή όχι σε Παραδοτέα, έτσι και ένα Παραδοτέο μπορεί να αντιστοιχεί ή όχι σε ένα Ορόσημο.
Τα σημαντικά Παραδοτέα είναι συνήθως Ορόσημα του έργου αλλά τα μικρότερης κλίμακας ή όχι και τόσο σημαντικά Παραδοτέα δεν πρέπει να ορίζονται ως Ορόσημα.
Στην εφαρμογή διαχείρισης έργων μπορούμε να ορίσουμε ότι μια Εργασία (Task) είναι Ορόσημο δίνοντας του μηδενική διάρκεια. 
Κάθε άλλη Εργασία πρέπει (προφανώς) να έχει κάποια διάρκεια. Ετσι η εφαρμογή θεωρεί ότι οι Εργασίες μηδενικής διάρκειας είναι Ορόσημα.
Παραδοτέα (Deliverables)
Τα Παραδοτέα πρέπει:
  • Να είναι συγκεκριμένα αντικείμενα. Δεν είναι παραδοτέο π.χ. η "βελτίωση της εξυπηρέτησης" αλλά "Τεύχος διαδικασιών εξυπηρέτησης"
  • να παραδοθούν με την ολοκλήρωση τους σε ανθρώπους ή υπηρεσίες που θα τα αξιολογήσουν ή/και θα τα χρησιμοποιήσουν.
  • να είναι επιβεβαιόσημα βάσει συγκεκριμένων προκαθορισμένων κανόνων. Οι αποδέκτες των Παραδοτέων πρέπει να έχουν κριτήρια αξιολόγησης για να μπορέσουν να τα αποδοχή  ή να τα απορρίψουν.
Το Εργο υπάρχει για να ολοκληρωθούν τα Παραδοτέα. Στην έκδοση 2.5 της  εφαρμογή διαχείρισης έργων θα υπάρχει η δυνατότητα καταχώρησης ενός Παραδοτέου ανά Εργασία. Αν μια Εργασία έχει ως αποτέλεσμα δύο ή περισσότερα Παραδοτέα θα πρέπει να την αναλύσουμε σε αντίστοιχες Υποεργασίες.

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008

Διαχείριση έργων, Φάσεις, Ορόσημα (milestones): Ορισμοί

Προβληματιζόμαστε για τον καλύτερο τρόπο υλοποίησης των φάσεων και των οροσήμων (milestones) στην εφαρμογή Διαχείρισης Έργων. Πρώτα λίγοι ορισμοί:
Εργο (Project)
Σύνολο δραστηριοτήτων με κοινό στόχο ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, με συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης και λήξης και συγκεκριμένη κατανομή πόρων. Δηλ. ένα έργο έχει αυστηρά καθορισμένο οργανόγραμμα, προϋπολογισμό και χρονοπρογραμματισμό. Συνήθως η χρηματοδότηση προέρχεται από μία πηγή.
Φάσεις (Phases)
Ενα έργο χωρίζεται σε φάσεις. Στην εφαρμογή διαχείρισης έργων insProject ,φάσεις θεωρούνται οι εργασίες που δεν έχουν ανώτερη εργασία. Δηλαδή Φάση: εργασία πρώτου επιπέδου. Στην πράξη φάση, είναι ένα τμήμα του έργου με συγκεκριμένα παραδοτέα. Η βέλτιστη διάρκεια κάθε φάσης φαίνεται να είναι 4-12 εβδομάδες (από τις μελέτες των έργων).
Εργασίες (Tasks)
Κάθε φάση χωρίζεται σε εργασίες. Κάθε εργασία μπορεί να αναλυθεί σε υποεργασίες ad infinitum. Στην πράξη συνεχίζουμε την ανάλυση μέχρι να φτάσουμε σε εργασίες που μπορούμε με ασφάλεια να εκτιμήσουμε την διάρκεια/ κόστος. Οι δαπάνες συνδέονται με εργασίες (γι' αυτό θα πούμε περισσότερα).
Παραδοτέα (Deliverables)
Το αποτέλεσμα μιας Εργασίας που μπορεί να παραδοθεί σε τρίτους (όχι σ'αυτούς που το παρήγαγαν). Το σημαντικό για ένα παραδοτέο είναι να είναι

  • συγκεκριμένο,
  • ελέγξιμο,
  • οριστικό.
Τα παραδοτέα είναι οι μόνοι αντικειμενικοί δείκτες προόδου. Συνήθως η χρηματοδότηση του έργου είναι συνδεδεμένη με τα παραδοτέα.
Ορόσημα (Milestones)
Ορισμένες εργασίες έχουν συγκεκριμένα (ελέγξιμα) παραδοτέα. Στην εφαρμογή διαχείρισης έργων insProject, τα ορόσημα καταχωρούνται ως Εργασίες μηδενικής διάρκειας. Σε επόμενη έκδοση θα υπάρχει η δυνατότητα αναλυτικής περιγραφής των παραδοτέων κάθε ορόσημου.

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2008

Πρόβλημα στην 2η σελίδα αν υπάρχουν φίλτρα

Υπάρχει ένα πρόβλημα στην ταξινόμηση.

Στην δεύτερη (και επόμενες σελίδες) δεν είναι ενεργοποιημένα τα φίλτρα.

Ενώ η πρώτη σελίδα φαίνεται με σωστή ταξινόμηση και φίλτρα, η 2η σελίδα εμφανίζεται χωρίς να υπολογίζονται τα φίλτρα που έχετε βάλει.

Το πρόβλημα έχει διορθωθεί και θα ανέβει μετά το testing (μάλλον Τετάρτη)

EDIT: Διορθώθηκε. Υπάρχουν κάποια μικρά ακόμη προβλήματα που θα μαζέψουμε την ερχόμενη βδομάδα.